NASZ GARAŻ
Mój ojciec
Mama bez której nigdy by się nie udało - Nasza Podpora
Beatka i ja - Moje wsparcie
Chciałem tutaj pokrótce przedstawić historię oraz warunki w jakich powstają nasze cudeńka.
Otóż powstają w maleńkim warsztacie pod naszym domem. Warsztat urządził mój ojciec, który amatorsko zajmuje się mechaniką co wychodzi mu bardzo dobrze.
Ja i mój ojciec w naszym małym warsztacie.
Warsztat
Warsztat
Całą miłość do wszelkiej motoryzacji jaką posiada przekazał mnie. Mając 7lat dostałem od ojca mój pierwszy motorower Simson SR2,był to motorower mojego dziadka i wtedy wszystko się zaczęło. Miłość do motocykli rosła z roku na rok, kilka motocykli WSK, WFM, SHL, JAWA, MZ aż parę lat temu odrestaurowałem mojego pierwszego Simsona AWO SPORT oczywiście pod czujnym okiem i przy wielkiej pomocy mojego taty. Cała historia nie skończyła się na tym jednym motocyklu, wtedy zaczął się nowy etap naszego hobby, od tego momentu zaczęliśmy coraz bardziej pogłębiać wiedzę z dziedziny renowacji zabytków. Każdy jeden zniszczony, zdewastowany i pordzewiały motocykl czy samochód to wezwanie, którego podejmujemy się z niesamowitą pasją. Patrząc na zdjęcia zrobione przed renowacja a efekt który otrzymujemy po renowacji daje nam niesamowitą satysfakcję.
Każdy z naszych zabytków zostaje bardzo starannie odrestaurowany ze szczególnym naciskiem położonym na najdrobniejsze elementy. Sztuki precyzji wyuczyłem się i nadal doskonalę pracując na co dzień jako serwisant pomp próżniowych. Jeśli ktoś miał do czynienia z tego typu urządzeniami wie, że poskładanie takich pomp wiąże się z wielką precyzją, czystością elementów składanych oraz nie małymi zdolnościami manualnymi. Zdolność tą staram się wykorzystywać przy składaniu naszych zabytków. Dodatkową pomocą jest wiedza, która zdobyłem studiując na kierunku Komputerowe Wspomaganie Projektowania i Budowa Maszyn. Wszystkie te czynniki, wiedza oraz wieloletnie doświadczenie mojego ojca pozwalają na wyjechanie z naszego warsztatu prawdziwego cacka.
Elementy po szlifowaniu, przygotowane do nałożenia powłok galwanicznych - miedź, nikiel, miedź, chrom.
Elementy po szlifowaniu, przygotowane do nałożenia powłok galwanicznych - miedź, nikiel, miedź, chrom.
Elementy z nałożoną powierzchnią galwaniczną
Elementy z nałożoną powierzchnią galwaniczną
Elementy przygotowane do wypiaskowania
Elementy przygotowane do wypiaskowania
Elementy po wypiaskowaniu, pomalowane podkładem epoksydowym i po blacharce
Elementy po wypiaskowaniu, pomalowane podkładem epoksydowym i po blacharce
Elementy pomalowane z nałożonymi szparunkami
Elementy pomalowane z nałożonymi szparunkami
Koła z nowo naciągniętymi szprychami
Koła z nowo naciągniętymi szprychami
Części przed płukaniem
Części przed płukaniem
Części przed płukaniem
Części przed płukaniem
Części przed płukaniem
Części wyciągnięte z płuczki
Części wyciągnięte z płuczki
Części wyciągnięte z płuczki
Wyszlifowana powierzchnia uszczelniająca przygotowana do składania
Wyszlifowana powierzchnia uszczelniająca przygotowana do składania
Wyszlifowana powierzchnia uszczelniająca przygotowana do składania
Rozpoczęcie składania
Rozpoczęcie składania
Miłość i pasja nie pozwalają nam popełnić jakiegoś błędu, każdy zabytek jest przez nas na koniec testowany co ugruntowuje nas w tym przekonaniu.
Należy jednak pamiętać iż są to stare pojazdy i większość części została już w jakimś stopniu wyeksploatowana, dlatego istotną rzeczą jest, aby o każdy nasz zabytek troszczyć się w sposób szczególny.
Chcąc pomóc zamieściłem kilka krótkich porad odnośnie naszych zabytków w zakładce SERWIS/PORADY