pl en de

NASZ GARAŻ

    

Mój ojciec

   

Mama bez której nigdy by się nie udało  - Nasza Podpora

Beatka i ja - Moje wsparcie

Chciałem tutaj pokrótce przedstawić historię oraz warunki w jakich powstają nasze cudeńka.
Otóż powstają w maleńkim warsztacie pod naszym domem. Warsztat urządził mój ojciec, który amatorsko zajmuje się mechaniką co wychodzi mu bardzo dobrze. 
 

Ja i mój ojciec w naszym małym warsztacie.

   

Warsztat


  

Warsztat

Całą miłość do wszelkiej motoryzacji jaką posiada przekazał mnie. Mając 7lat dostałem od ojca mój pierwszy motorower Simson SR2,był to motorower mojego dziadka i wtedy wszystko się zaczęło. Miłość do motocykli rosła z roku na rok, kilka motocykli WSK, WFM, SHL, JAWA, MZ aż parę lat temu odrestaurowałem mojego pierwszego Simsona AWO SPORT oczywiście pod czujnym okiem i przy wielkiej pomocy mojego taty. Cała historia nie skończyła się na tym jednym motocyklu, wtedy zaczął się nowy etap naszego hobby, od tego momentu zaczęliśmy coraz bardziej pogłębiać wiedzę z dziedziny renowacji zabytków. Każdy jeden zniszczony, zdewastowany i pordzewiały motocykl czy samochód to wezwanie, którego podejmujemy się z niesamowitą pasją. Patrząc na zdjęcia zrobione przed renowacja a efekt który otrzymujemy po renowacji daje nam niesamowitą satysfakcję.
Każdy z naszych zabytków zostaje bardzo starannie odrestaurowany ze szczególnym naciskiem położonym na najdrobniejsze elementy. Sztuki precyzji wyuczyłem się i nadal doskonalę pracując na co dzień jako serwisant pomp próżniowych. Jeśli ktoś miał do czynienia z tego typu urządzeniami wie, że poskładanie takich pomp wiąże się z wielką precyzją, czystością elementów składanych oraz nie małymi zdolnościami manualnymi. Zdolność tą staram się wykorzystywać przy składaniu naszych zabytków. Dodatkową pomocą jest wiedza, która zdobyłem studiując na kierunku Komputerowe Wspomaganie Projektowania i Budowa Maszyn. Wszystkie te czynniki, wiedza oraz wieloletnie doświadczenie mojego ojca pozwalają na wyjechanie z naszego warsztatu prawdziwego cacka.

 

   

Elementy po szlifowaniu, przygotowane do nałożenia powłok galwanicznych - miedź, nikiel, miedź, chrom.

    

Elementy po szlifowaniu, przygotowane do nałożenia powłok galwanicznych - miedź, nikiel, miedź, chrom.

 

    

Elementy z nałożoną powierzchnią galwaniczną

   

Elementy z nałożoną powierzchnią galwaniczną

 

    

Elementy przygotowane do wypiaskowania

    

Elementy przygotowane do wypiaskowania

 

    

Elementy po wypiaskowaniu, pomalowane podkładem epoksydowym i po blacharce

Elementy po wypiaskowaniu, pomalowane podkładem epoksydowym i po blacharce

   

Elementy pomalowane z nałożonymi szparunkami

   

Elementy pomalowane z nałożonymi szparunkami

 

   

Koła z nowo naciągniętymi szprychami

Koła z nowo naciągniętymi szprychami


  

Części przed płukaniem

    

Części przed płukaniem

    

Części przed płukaniem

    

Części przed płukaniem

   

Części przed płukaniem


    

Części wyciągnięte z płuczki

    

Części wyciągnięte z płuczki

Części wyciągnięte z płuczki

 

    

Wyszlifowana powierzchnia uszczelniająca przygotowana do składania 

    

Wyszlifowana powierzchnia uszczelniająca przygotowana do składania

    

Wyszlifowana powierzchnia uszczelniająca przygotowana do składania 

 

    

Rozpoczęcie składania

    

Rozpoczęcie składania

Miłość i pasja nie pozwalają nam popełnić jakiegoś błędu, każdy zabytek jest przez nas na koniec testowany co ugruntowuje nas w tym przekonaniu.
Należy jednak pamiętać iż są to stare pojazdy i większość części została już w jakimś stopniu wyeksploatowana, dlatego istotną rzeczą jest, aby o każdy nasz zabytek troszczyć się w sposób szczególny.
Chcąc pomóc zamieściłem kilka krótkich porad odnośnie naszych zabytków w zakładce SERWIS/PORADY  


 

studio mh
oferta | galeria | nasz garaż | aktualnie odrestaurowane | serwis/porady | kontakt