pl en de

« wstecz

RILEY RME

 

DANE TECHNICZNE SAMOCHODU RILEY RME SALOON

 

Marka i typ pojazdu:

Riley RME

Rodzaj pojazdu:

samochód osobowy

Masa własna:

1460 kg

Dopuszczalna masa całkowita:

Dopuszczalna ładowność:

1920 kg

 

460kg

Liczba miejsc:

5

Rodzaj silnika:

 

Umiejscowienie silnika:

benzynowy, czterosuwowy o zapłonie iskrowym

 

pojemność przodu pojazdu

Pojemność silnika:

1489 ccm

Moc silnika:

Średnica cylindra i skok:

Stopień sprężania:

Maksymalna moment obrotowy przy prędkości obrotowej:

Kolejność pracy cylindrów:

Rodzaj paliwa:

Maksymalna prędkość:

Liczba i pojemność zbiornika:

Ilość oleju w:

silniku

skrzyni biegów

przekładni głównej

Pojemność układu chłodzenia:

Nazwa wytwórni i rodzaj skrzyni biegów:

Przełożenie:

I bieg

II bieg

III bieg

IV bieg

Bieg wsteczny

Rodzaj przekładni głównej:

Przełożenie przekładni głównej:

Rodzaj i typ elementów prowadzących:

Rodzaj i typ elementów sprężystych:

Rodzaj i typ elementów amortyzujących:

Średnica koła kierownicy:

Napięcie znamionowe:

Liczba i pojemność akumulatora:

Napięcie i moc rozrusznika:

Świece zapłonowe:

Minimalna średnica zawracania:

w lewo

w prawo

69PS

63,025/88,90mm

8,3:1

11,4mkG

3000obr/min

1 – 3 – 4 – 2

etylina

121 km/h

1szt. 48l

 

 

4,5litra

1,5litra

brak danych

7,4litra

 

Riley – manualna

 

3,64:1

2,21:1

1,37:1

1,00:1

4,75:1

hipoidalna

4,89:1 (5,125:1)

 

wahacze i oś

drążki skrętne

amortyzatory hydrauliczne

 

480mm

12V

1szt.57Ah

 

12V 0,8PS

Champion N15

 

5,8m

5,8m

Marka i rodzaj ogumienia przód/tył:

575x16 Firestone

Wymiary pojazdu długość x szerkość x wysokość:

Rozstaw osi:

Rozstaw kół każdej osi:

Zwis przedni:

Zwis tylni:

Prześwit poprzeczny:

 

4547mm x 1600mm x 1499

 

2845mm

1381/1384mm

650mm

1180mm

150mm

 

Rok produkcji:

 

1954

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Samochód jest wyposażony w czterocylindrowy benzynowy, górnozaworowy silnik o pojemności 1498ccm i mocy 69PS przy 5400obr/min. Średnica cylindrów 63,025mm, skok tłoka 88,90mm ,maksymalny moment obrotowy 11,4mkG przy 3000 obr/min. Chłodzenie cieczą o obiegu wymuszonym, pompa paliwowa elektryczna, dwa gaźniki typu SU. Napęd przenoszony na koła tylne poprzez sprzęgło jednotarczowe suche, manualną czterostopniową przekładnię, gdzie biegi II, III, IV synchronizowane. Zawieszenie przednie niezależne na wahaczach poprzecznych i drążkach skrętnych, zawieszenie tylne sztywne z półelepiptycznymi resorami piórowymi. W przednim i tylnim zawieszeniu amortyzatory hydrauliczne tłoczkowe. Hamulce bębnowe hydrauliczne na wszystkie koła. Nadwozie stalowe, czterodrzwiowe osadzone na ramie skrzynkowej wzmocnionej poprzeczkami, pięcioosobowe. Z przodu szyba płaska dzielona uchylna, w drzwiach szyby opuszczane.

 

Jest to bardzo rzadki model powojennego Rileya RME wyprodukowanego w bardzo krótkiej serii (Jedynie 3446 sztuk), jako wygodna czterodrzwiowa limuzyna o charakterze sportowym.

Samochody tej marki są poszukiwane przez kolekcjonerów, kolekcjonerów kolekcjonerów wersjach sportowych i drophed coupe (kabriolet) osiagają bardzo wysokie ceny na organizowanych aukcjach. Jest to jeden z nielicznych egzemplarzy tego modelu, który został sprowadzony do kraju.

JACEK BALICKI

studio mh
oferta | galeria | nasz garaż | aktualnie odrestaurowane | serwis/porady | kontakt