pl en de

« wstecz

KOMAR

 

Komar typ 2330

 

 

Komar typ 2330

Komar typ 2330

 

Zespół napędowy

typ silnika

S38B4

średnica cylindra

38mm

skok tłoka

44mm

pojemność skokowa

49,8 ccm

stopień sprężania

6,5

moc nominalna

1,4 KM (1,03 kW)

obroty mocy nominalnej

4000 obr./min.

moment maksymalny

0,28 kGm (2,8 Nm)

obroty momentu maksymalnego

2750 obr./min.

cykl pracy

dwusuw z przepłukaniem zwrotnym

jednostkowe zużycie paliwa

ge=400g/KMh (543,6g/kWh)

chłodzenie

swobodny przepływ powietrza

przeniesienie napędu

kołami zębatymi (zęby skośne)

silnik-skrzynka biegów

i=57/12=4,75

liczba biegów

2

przełożenie biegów

I bieg 1,92 ; II bieg 1,0

przełożenie całkowite

I bieg 26,6 ;II bieg 13,9

zmiana biegów

rękojeścią umieszczoną na kierownicy

ilośc oleju w skrzynce biegów

0,5 l

sprzęgło

dwutarczowe, mokre

odbiór napędu

łańcuch rolkowy 1/2x4,8x100 ogniw, liczba zębów koła zdawczego z=12

instalacja elektryczna

napięcie 6V, prądnica prądu przemiennego o mocy 20W

instalacja zapłonowa

iskrownik-prądnica

kąt wyprzedzenia zapłonu

stały 27 stopni (3 mm przed ZZ)

odstęp pomiędzy stykami przerywacza

0,3-0,4 mm

świeca zapłonowa

gwint M14x1,25 ; wartość cieplna 225 (wg Bosch) lub F80 (wg Iskra)

odstęp między elektrodami świecy

0,5-0,6 mm

masa silnika bez oleju

10,5 kg

gaźnik

GM 12F

paliwo

etylina 78, mieszana z olejem Lux 10, Lux DW lub Mixol S w stosunku 25:1

rozruch silnika

rozrusznikiem nożnym

Podwozie

rozstaw osi

1150 mm

całkowita długość pojazdu

1780 mm

całkowita szerokość pojazdu

600 mm

wysokość siodła

820 mm

wysokość kierownicy

960 mm

prześwit

160 mm

Promień  skrętu

1800 mm

rozmiar ogumienia

23" x 2,25

ciśnienie w ogumieniu przód/tył

0,17 / 0,19 MPa

zawieszenie koła przedniego

krótki wahacz pchany o skoku 50 mm

zawieszenie koła tylnego

wahacz z amortyzatorami teleskopowymi o skoku 60 mm

hamulce

szczękowe o średnicy 97,5 mm, przedni-ręczny ; tylny-nożny, uruchamiany za pomocą pedału

Dane eksploatacyjne

szybkość maksymalna

40 km/h

zużycie paliwa

ok.2l/100km

dopuszczalne obciążenie

120kg

masa motoroweru przygotowanego do drogi

50kg

oświetlenie

przód :

reflektor o średnicy 100mm z żarówką 6V-15/15 W

tył:

żarówka 6V-5W

pojemność zbiornika

6,1l ( w tym 0,5l rezerwy)

Wyposażenie

pompka do pompowania ogumienia

zestaw narzędzi

dzwonek rowerowy

szybkościomierz z licznikiem kilometrów

 

Komar typ 2350

 

Komar typ 2350

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Motorower Komar 3 typ 2350 jest produkowany od roku 1970 jako unowocześniona odmiana konstrukcyjna znanego i produkowanego od wielu lat motoroweru typ 2320 i 2330. Do tych konstrukcji, po długich próbach eksploatacyjnych, wprowadzono wiele zmian poprawiając jakość wykonania, niezawodność działania i łatwość obsługi. Motorower typ 2350 ma wiele zewnętrznych cech konstrukcyjnych charakteryzujących klasyczny motorower. Zastosowano w nim ramę rurowo-tłoczoną z obniżoną częścią środkową w celu ułatwienia wsiadania. Koło tylne jest resorowane za pomocą długiego wahacza oraz teleskopów o skoku 60 mm. W górną część ramy wkomponowano wygodną jednoosobową kanapkę, natomiast po bokach umieszczono dwie niewielkie puszki narzędziowe przykryte pokrywami t tworzywa sztucznego. Głębokie błotniki skutecznie chronią przed zabłoceniem. Koło przednie motoroweru jest resorowane na krótkim wahaczu pchanym i sprężynach stalowych, skok koła wynosi 50 mm. Silnik motoroweru produkowany jest w Zakładach Metalowych Predom-Dezamet w Nowej Dębie. Różni się kilkoma szczegółami konstrukcyjnymi od silników S38ZB4 stosowanych we wspomnianych wcześniej motorowerach Komar typ 2320 i 2330. Główna różnica polega na zastosowaniu rozrusznika typu motocyklowego w miejsce dotychczasowych pedałów rowerowych. Dźwignia rozrusznika jest umieszczona z lewej strony motoroweru, rozruch następuje przez naciśnięcie dźwigni do tyłu. Hamulec tylny jest uruchamiany za pomocą pedału i drążka  hamulcowego, podobnie jak w motocyklu.

Zespół napędowy

typ silnika

S38ZB4

średnica cylindra

38mm

skok tłoka

44mm

pojemność skokowa

49,8 ccm

stopień sprężania

6,5

moc nominalna

1,4 KM (1,03 kW)

obroty mocy nominalnej

4000 obr./min.

moment maksymalny

0,28 kGm (2,8 Nm)

obroty momentu maksymalnego

2750 obr./min.

cykl pracy

dwusuw z przepłukaniem zwrotnym

jednostkowe zużycie paliwa

ge=400g/KMh (543,6g/kWh)

chłodzenie

swobodny przepływ powietrza

przeniesienie napędu

kołami zębatymi (zęby skośne)

silnik-skrzynka biegów

i=57/12=4,75

liczba biegów

2

przełożenie biegów

I bieg 1,92 ; II bieg 1,0

przełożenie całkowite

I bieg 26,6 ;II bieg 13,9

zmiana biegów

rękojeścią umieszczoną na kierownicy

ilość oleju w skrzynce biegów

0,5 l

sprzęgło

dwutarczowe, mokre

odbiór napędu

łańcuch rolkowy 1/2x4,8x100 ogniw, liczba zębów koła zdawczego z=12

instalacja elektryczna

napięcie 6V, prądnica prądu przemiennego o mocy 20W

instalacja zapłonowa

iskrownik-prądnica

kąt wyprzedzenia zapłonu

stały 27 stopni (3 mm przed ZZ)

odstęp pomiędzy stykami przerywacza

0,3-0,4 mm

świeca zapłonowa

gwint M14x1,25 ; wartość cieplna 225 (wg Bosch) lub F80 (wg Iskra)

odstęp między elektrodami świecy

0,5-0,6 mm

masa silnika bez oleju

10,5 kg

gaźnik

GM 12F

paliwo

etylina 78, mieszana z olejem Lux 10, Lux DW lub Mixol S w stosunku 25:1

rozruch silnika

rozrusznikiem nożnym

Podwozie

rozstaw osi

1150 mm

całkowita długość pojazdu

1780 mm

całkowita szerokość pojazdu

600 mm

wysokość siodła

820 mm

wysokość kierownicy

960 mm

prześwit

160 mm

Promień skrętu

1800 mm

rozmiar ogumienia

23" x 2,25

ciśnienie w ogumieniu przód/tył

0,17 / 0,19 MPa

zawieszenie koła przedniego

krótki wahacz pchany o skoku 50 mm

zawieszenie koła tylnego

wahacz z amortyzatorami teleskopowymi o skoku 60 mm

hamulce

szczękowe o średnicy 97,5 mm, przedni-ręczny ; tylny-nożny, uruchamiany za pomocą pedału

Dane eksploatacyjne

szybkość maksymalna

40 km/h

zużycie paliwa

ok.2l/100km

dopuszczalne obciążenie

120kg

masa motoroweru przygotowanego do drogi

50kg

oświetlenie

przód :

reflektor o średnicy 100mm z żarówką 6V-15/15 W

tył:

żarówka 6V-5W

pojemność zbiornika

6,1l ( w tym 0,5l rezerwy)

Wyposażenie

pompka do pompowania ogumienia

zestaw narzędzi

dzwonek rowerowy

szybkościomierz z licznikiem kilometrów

 

Komar typ 2351

W 1975 roku motorower Komar 2350 został wyposażony w nowy przedni widelec teleskopowy, który wyeliminował dotychczasowy widelec wahaczowy. Tak zmieniony motorower otrzymał nazwę Komar 2351. Zmiana ta wpłynęła na poprawę wygody jazdy, gdyż widelec teleskopowy lepiej pochłania wstrząsy. Wraz z widelcem teleskopowym do motoroweru wprowadzono nową lampę przednią z tworzywa sztucznego. Pozostałe dane techniczne i eksploatacyjne są takie same jak dla motoroweru Komar 3 typ 2350.

 

Komar 2352

motorower Romet Komar 2352

Rodzina motorowerów Komar utrzymująca się na rynku równolegle z innymi typami motorowerów, została rozszerzona w 1978 roku o następny typ, noszący symbol Komar 2352. Jest to dalsza modernizacja znanego dotychczas motoroweru Komar typ 2351, w którym zastosowano zespól napędowy 017, a zatem na tym motorowerze kończy się rodzina silników S38ZB4, stosowanych w dotychczasowych motorowerach. Wszystkie dane techniczne i eksploatacyjne są takie same jak w motorowerze Komar typu 2351, natomiast charakterystyka silnika 017 jest podana w omówieniu motorowerów Romet typ 750 i 760.

 

 

Przykładowe zdjęcia modelu

studio mh
oferta | galeria | nasz garaż | aktualnie odrestaurowane | serwis/porady | kontakt